ÆLDRE SAGEN SAMMEN MED PANDRUP GRAFISK

Om Ældre Sagen sammen med Pandrup Grafisk?

Ældre Sagen er en betydelig spiller i det danske samfund med stor appel til en bred kreds af borgere. Organisationen har afdelinger overalt i Danmark, og vi er i Pandrup Grafisk Produktion ApS både stolte over og glade for, at man i langt de fleste tilfælde har valgt os som leverandør af publikationer til kommunikationen mellem organisation og medlemmer. Vi producerer således årsprogrammer for en lang række af Ældre Sagens lokalkomitéer.

Engagementet med Ældre Sagen har udviklet sig til at være så omfattende, at vi har ansat fire sælgere, som arbejder i hele landet. De annoncefinansierede årsprogrammer er meget populære hos de mange medlemmer af Ældre Sagen. I det hele taget udvikler samarbejdet med Ældre Sagen sig hele tiden.

Skaermbillede-2022-01-12-kl.-11.10.31.png

Målgruppen bag ældresagen

Pandrup Grafisk sælger annoncerne via færdige koncepter i samarbejde med Ældre Sagen. Derfor er det naturligvis en moden målgruppe, som kommer i kontakt med annoncerne. Ældre Sagen målretter magasinet mod aldersgruppen 50+. Læserprofilen er voksne mennesker på eller udenfor arbejdsmarkedet med mod på livet og råd til at nyde, rejse, opleve. De er således storforbrugere af alt slags kultur, rejser, sundhedstilbud og meget andet. Annoncering gennem Ældre Sagen har desuden en stor værdi, eftersom det er programmer, der gemmes af målgruppen på grund af programmernes opbygning og indholdet. Således får I jeres annoncer vist over en længere periode. Denne målgruppe er ofte overset i marketing og kommunikation, men det er en stor gruppe mennesker, som står økonomisk stærkere end mange andre aldersgrupper. De bliver ældre, sundere og lever mere aktivt end førhen. De ældre vil gerne opleve, deltage og opdage, så henvend jer til en målgruppe der ofte overses af andre udbydere.

Kragelund Kommunikation påpeger, at hele 43 procent af det samlede forbrug i Danmark udgøres af aldersgruppen 55+. Det er altså næsten halvdelen af det samlede forbrug, hvorfor der er god grund til at sætte sig ind i denne målgruppes behov samt at markedsføre sig mod dem. Desuden pointeres det, at kun omkring fem procent af Danmarks kommunikation vælger at målrette sig mod denne gruppe, på trods af at aldersgruppen 55+ fylder 30 procent af hele befolkningen. Kragelund Kommunikation nævner ydermere fem punkter til at imødekomme en målgruppe på 55+, hvilket vi her har taget inspiration fra, med formålet om at hjælpe jeres annoncering:

 

1. De er kvalitetsbevidste

Denne målgruppe har nået en alder, hvor de gerne vil have kvalitet. De har så meget erfaring, at de tydeligt kender forskel på hvad der er af kvalitet, samt hvad der ikke er, og har altså en bestemt standard. Det er dermed essentielt at produkt og betjening har en vis værdi samt et højt kvalitetsniveau.

2. Undgå stereotyper

Undgå at tiltale målgruppen gennem stereotyper i jeres annoncering. De er ældre, men ikke gamle eller svækkede. De er skarpe, og vil gerne mødes oprigtigt og ægte, med en vis autenticitet. Tænk derfor over hvordan I formidler jer visuelt og verbalt overfor målgruppen, da de hurtigt vil se igennem klichéer. Vær originale I jeres kommunikation.

3. Vær transparente med produktet

I bør fremstå troværdige og transparente med jeres produkt, og herved synliggøre dets fordele. De ældre har smag, og sans for hvad der virker, og det er derfor vigtigt, at I er så tydelige i jeres formidling, at de ældre vil kunne se sig selv købe produktet og gøre brug af det. Hvis ikke I er gennemsigtige om produktet eller dets egenskaber, vil I muligvis blive mødt med skepsis.

4. En eftertænksom målgruppe

Denne målgruppe tager sig tid til at være grundige, før de køber. De er ikke spontane, men omhyggelige med hvad de køber. De undersøger højst sandsynligt flere produkter og udbydere på internettet som del af en eftertænksom proces. Herefter afslutter de muligvis købet i en fysisk butik.

5. Fællesskab

Da en stor del af ældre ikke er tilknyttet et fællesskab gennem deres arbejde længere, opsøger de ofte fællesskaber i andre miljøer. I kan derfor med fordel vælge at appellere til et fællesskab gennem jeres annoncering. Vælg desuden et fællesskab som I ved, at kunderne i denne målgruppe har til fælles for at imødekomme flest muligt.

Det praktiske

Annoncerne eksponeres for mellem 1000 og 35.000 mennesker, og der udvælges et geografisk område til annoncerne. Vi tager en dialog med jer under ordreprocessen, og får således annoncerne eksponeret for målgruppen. I kan annoncere fra KUN 1695 kr. (ex. moms), men tag dialogen med os fra Pandrup Grafisk. I sender jeres tekster, grafik og hvad der ellers ønskes at inkluderes i jeres annoncer; det grafiske arbejde er MED i prisen!

Skaermbillede-2022-01-12-kl.-12.30.41.png

Annonce priser og størrelser:


Oplag fra 0001 – 5000 stk.
· 1/4 kr. 1695,-
· 1/2 kr. 2695,-
· 1/1 annonce kr. 4395,-

Oplag fra 5001 – 10.000 stk.
· 1/4 kr. 2195,-
· 1/2 kr. 3795,-
· 1/1 annonce kr. 6295,-

Oplag fra 10.001 – 15.000 stk.
· 1/4 kr. 2695,-
· 1/2 kr. 4895,-
· 1/1 annonce kr. 8195,-

Oplag fra 15.001 →
1/4 kr. 4695,-
1/2 kr. 8695,-
1/1 annonce kr. 14.250,-

Som nævnt er der mange gode grunde til at annoncere i Ældre Sagens magasin, og vi tilbyder fordelagtige priser. Så tag kontakt til os og vi finder ud af det praktiske sammen!

pexels-mart-production-7330130-1-scaled.jpg